מרכז עמי"ת הוא מרכז יום העשרה לתלמיד מחוננ ומצטיינ, הפועל מאז 2014 מטעם האגף לחינוך מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך ועיריית תל אביב. המרכז נותן מענה לכ-1,300 תלמיד מחוננ, שכבות ג-ט, אשר אותרו במבחני איתור הנערכים ע"י מכון קרני. במהלך הלימודים נחשפ התלמיד לתחומי ידע מגוונים ולתכנית לימודים המותאמת לצרכיה בהיבטים פדגוגיים-אינטלקטואליים, רגשיים וחברתיים. החל משנת 2018 פועלת שלוחת המרכז - מרכז עמי"ת למצטיינים יפו, מרכז דו לשוני ורב תרבותי למצטיינ תלמיד יפו.
מרכז עמי"ת פועל מטעם האגף לחינוך מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, ותכנית הלימודים בו נבנית על פי העקרונות והחזון בהתאמה. ברחבי הארץ 58 מרכזים לתלמיד מחוננ ומצטיינ, למרכזים חזון ואג'נדה משותפים וייחודיים. החזון הפדגוגי של האגף קורא לשיח שונה בין המורה לתלמיד, בו המור והתלמיד יוצר ידע חדש והקשרים חדשים לידע.
"הסביבה שבשאיפה" שלנו ייחודה בעצם היותה קהילייה לומדת, שבה תלמידים ומורים שווים בסקרנותם ובמחויבותם לקחת זה את זה שוב ושוב לשדות חדשים, בלתי ידועים. כך תיפתחנה למורים ולתלמידים אפשרויות חדשות להעצמת מכלול היבטי התודעה, למתן ביטוי לכישוריהם הייחודים וליצירת דפוסי לימוד וחינוך הולמים תוך התחדשות מתמדת."
במרכז צוות מור המומח בעבודה עם ילד מחוננ, כל אחד מהם מגיע מתחום ידע והתמחות אותו מביא לכתה. לאורך השנים ילמדו תלמיד המרכז קורסים שונים ומגוונים, ביניהם מתמטילוגי, קומיקס, אנימציה, תכנות, אדם ואדמה, חדרי בריחה והמצאת משחקים, ובכיתות הבוגרות יותר גם סדנת מייקרים והדפסת תלת מימד.
בחטיבת הביניים התלמיד מתנס בתהליך למידה ייחודי במסגרת "מסדרונות החקר" –תהליך בו ה מחליט על נושא חקר אישי, מתוך סקרנות, עניין ומוטיבציה אישיים. התלמיד יוצר פרוייקטים אישיים בליווי מנחה מתחום הידע, ומתנס במיומנויות כגון בחירה, הצגה בפני קהל, ניהול זמן, סינון מידע, כישורים בינאישיים, שיח עם מומחים חיצוניים ועוד. העבודה על הפרויקטים דורשת אחריות, עצמאות ויוזמה.
אנו מאמינ שהצמיחה של הילד מתאפשרת מתוך תפיסה הוליסטית - הנותנת מענה לצרכים האינטלקטואליים, ולצידם מתייחסת לצרכים הרגשיים שלו ולפיתוח מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת.
תכנית הלימודים ספירלית, ונבנית סביב אשכולות של תחומי ידע תוך התייחסות לחשיבה בין תחומית: תרבות סביבה וחברה, אמנויות, שפה ותקשורת, חשיבה מדעית.
הלמידה בכיתות מבוססת על פעילות חוויתיות, חשיבה יצירתית, תהליכי חקר, התבססות על שאילת שאלות, שיח טיעוני ומעורר דיון. נציב יעדים כמו אוירה טובה וגיבוש בכיתה, ניהול דיונים פתוחים.
במרכז עמי"ת צוות ייעוצי מורחב הכולל 2 יועצות ופסיכולוגית המתמחות בעולמ הרגשי והחברתי של הילד המחונן. תשומת לב מיוחדת ניתנת לחינוך להעמקה, התמדה וטיפוח המוטיבציה, פיתוח אחריות אישית וחברתית.
מרכז עמי"ת שואף ליצור קהילה ובית לתלמיד המחוננ ולהוריה בתל אביב. מקום שיהווה בסיס ליצירת קשרים חברתיים, סביבה רגשית המותאמת לילד המחונן, מפגש עם מור מיוחד ודרכי הוראה מותאמות ומגוונות, ומקום יעוץ להורים ולמשפחה.

רועי רוטברג
מורה

יסמין בר-צליל
מורה
בעלת תואר ראשון בפילוסופיה ותואר ראשון ושני בביולוגיה. מלמדת ולומדת, חוקרת ויוצרת.

עדי בן סימון
יועצת בתכנית מצטייני ת"א
חיה בתל אביב עם בן זוגי, שני ילדיי וכלבה. יועצת חינוכית רב חיי הבוגרים ומנתחת התנהגות. מאוד אוהבת את מה שאני עושה ומשתדלת לעשות בעיקר את מה שאני אוהבת.

סמאח דוח سماح دُح
רכזת מצטייני יפו
בעלת תואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מטעם אוניברסיטת ת״א.
סמאח הינה מחנכת ורכזת שפה בבית הספר הדו-לשוני "כולנא יחד".
השנה נבחרה לרכז את תכנית מצטייני יפו. תכנית מיוחדת לתלמידים המצטיינים והמוכשרים של העיר, שתעודד אותם לגילוי סקרנות, העצמת מכלול היבטי התודעה, מתן ביטוי לכישורים הייחודיים ויצירת דפוסי לימוד תוך התחדשות מתמדת.

ארז דוכן
מורה
מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.

מיכל בן טובים
מורה
יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון ב אמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

בן האן
מורה
בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים במקצועות משחק ובימוי תיאטרון, עם התמחות בהוראת תיאטרון. עוסק בחינוך מאז היותי נער - כמדריך, מורה ומחנה. בשמונה השנים האחרונות בנוסף להוראת התיאטרון, גנן בגן ילדים.

נעמה עופרים
מורה
בעלת תואר ראשון בתיאטרון מחול וחינוך (סמינר הקיבוצים), בוגרת תכנית הקליידוסקופ של תיאטרון הקרון וכיום סטודנטית לעיצוב טקסטיל בשנקר. עוסקת בממשקים שבין חומר, תנועה ורוח. מאמינה בלמידה שנעשית 'דרך הידיים' ובהתמודדויות האישיות והקבוצתיות שמפגש עם אתגר שבחומר (נייר, בד, צבע) מזמן.

סתיו דנה מורג
מורה
בעלת B.A במדעי חברה ורוח עם דגש על חינוך ופסיכולוגיה, ותואר שני בהוראת היסטוריה. בוגרת הקורס להוראת מחוננים באוניברסיטת ת"א. מלמדת, מנהלת ומרצה במרכזי מחוננים ומנהלת פרויקטים נוספים עם דגש על לימודי המדעים ומשחקי תפקידים (דיאנדי). חובבת חדרי בריחה וגידול כלבים (3). האני החינוכי שלי מתמקד בהוראה סיפורית - משחקית, למידה אקטיבית, עידוד הסקרנות הטבעית של הילד, ראיה רחבה של הנושאים המובאים לדיון ושילוב דיסציפלינות.

ירון גרינברג
מורה
בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.

אושרי חיון
מורה
צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

אבי דבאח
מורה
תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.

חגית בכר
מורה
בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע, תואר שני בנוירוביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה
מהאוניברסיטה העברית. עוסקת בהדרכת מורים.ות, כתיבת תוכניות לימוד והוראה. מעל 15 שנה
מלמדת במרכזי מחוננים.ות. אוהבת ללמוד וללמד, לשחק ברעיונות והגדרות (ולא רק ...)
ומשתדלת להתבונן בעולם במבט שואל.

חן לב
מורה
אמנית, מאיירת, אנימטורית, מורת פילאטיס ויוצרת. בוגרת בצלאל בהצטיינות תואר ראשון, למדה סמסטר בחילופים בפרסונס ניו יורק, בעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. נהנת ללמד וליצור.

עדיה גודלבסקי
מורה
אמנית ומוזיקאית בינתחומית - במאית, שחקנית, אמנית מיצג, מלחינה, זמרת ונגנית נבל. יוצרת ופועלת
על במות רבות ומגוונות בארץ ובעולם. בנוסף, עדיה, בעלת נסיון רב בהוראת מוזיקה וחשיבה יצירתית,
במכון אריקה לנדאו לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות ובמרכזי מחוננים ומצטינים של משרד החינוך.

אניטה לוי
מורה
זמרת יוצרת בוגרת רימון במגמה של זמרים יוצרים. מורה למוזיקה, פיתוח קול וליווי פסנתר. מוזיקאית עם נסיון על במות ובהפקה.

רותם שפיגל
מורה
מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים

ים פנחס
מורה
בהשכלתו הנדסאי מכונות בוגר מסלול מקצועי, עם תואר בתכנות בתים חכמים, עם רקע של הדרכת קייטנות וליווי כיתות,

בני טרילסקי
מורה
התחיל את דרכו בתחום החינוך כבר בשירות הצבאי, חיל החינוך והנוער. חובב מושבע של עולמות הפנטזיה, משחקי לוח וסיפורים. מורה לתחום משחקי תפקידים כ5 שנים נהדרות. מאמין שדמיון הוא כלי משמעותי לעידוד למידה, פיתוח יצירתיות ומעודד התקדמות אישית באופן אשר יטיב עם התלמיד/ה. בנוסף להוראה, מפיק אירועים, אומן חובב, פורט על פסנתר וסייף דגול.

נועם סמית
מורה
מורה במגוון תוכניות מצטיינים ברחבי גוש דן ומדריך חוגי משחקי תפ קידים (די & די) לילדים מכיתה א ועד כיתה יב.

עופר בלום
מורה
עומר בן ארי

גלית גוטרמן
מנהלת

שרונה מרציאנו
יועצת בתכנית מצטייני ת"א
הי אני שרונה מרציאנו, בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי, יועצת חינוכית במרכזי מצטיינים ומדריכה ארצית בשירות הפסיכולוגי ייעוצי. לאורך הקריירה שלי במערכת החינוך התמזל מזלי לחוות ולעבוד עם קבוצות גיל מגוונות מהגיל הרך, יסודי ועל יסודי. המפגש עם הגילאים השונים חיזק את אמונתי שהמפתח ללמידה הוא קשר אישי ויחס מכבד, אני רואה בכך את תמצית החינוך ובשנים האחרונות עוסקת בהכשרת צוותים חינוכיים ביצירת מרחבים רגשיים מגדלים, בפיתוח כישורים ומיומנויות חברתיות ורגשיות ובחיזוק חוסן נפשי.

נטלי סובורוב
אם הבית
ילידת קירגיסטן, משמשת כאם הבית במרכז שנה רביעית. מתגוררת בת"א, אם לבן וסבתא גאה ל3

לאה שץ
מורה
בוגרת תואר שני בתרפיה באמנות ותואר שני בעיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון. כבר 20 שנים מתמחה
בפיתוח והוראת תוכניות בין תחומיות לילדים מחוננים ומצטיינים במגוון קורסים בתחומי אמנות, עיצוב,
המצאת משחקים ופיתוח יצירתיות. בוגרת התוכנית להכשרת מורי מחוננים באונ' ת"א ובעלות תעודת
הוראה. מעצבת תפאורה ותלבושות לתיאטרונים השונים. חובבת הליכות, ספרים ואמא לשתי בנות.

איתמר פארן
מורה
בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בעבר מדריך
וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות. עסק
בתחומי המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית, בתרגום ובערכיה. כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים
ובמסגרות נוספות עם דגש על קורסים בקרימינולוגיה ובלשות לנוער ובמשחקי תפקידים (די & די).
בזמנו הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובגידולם
של שלושה כלבים.

אדר זקס
מורה
על מנת ללמוד היטב את השפה היפנית יש להבין את מקורות התרבות היפנית העתיקה והמודרנית
כאחד, לכן אני משלבת סיפורים ואנקדוטות שונים אשר מבוססים על ניסיוני האישי. חייתי 7 שנים ביפן,
במהלכן למדתי את השפה והתעריתי בחיי היפנים בעבודה ובחיי היום יום ומנסיוני בלימוד השפה מצאתי
את הדרך להעבירה לילדים ובני הנוער בישראל.

יצחק כראם נוריאל
מורה
אגרו-אקולוג – אגרונום המתמחה בחינוך בנושאי סביבה וקיימות, בעל תואר ראשון כאגרונום, תואר
ראשון בפיסיקה, תואר שני במדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית. במהלך 7 השנים האחרונות כראם
מוביל יוזמות חינוכיות בנושאי סביבה וקיימות באזור המרכז. מטרת היוזמות היא לחבר את הילדים
לטבע הסובב אותם, לעורר בהם ערכים של אהבה ושמירה על הסביבה. כראם פועל מתוך שאיפה ליצור
חברה המתייחסת הן לחבריה והן לטבע בכבוד, רואה את עצמה כחלק מהמרקם הרחב יותר שקיים על
פני כדור הארץ ומאפשרת את המשך ההתפתחות האנושית כחלק מהטבע.

ישראל ארלנגר
מורה
ישראל אנדי ארלנגר, קומיקאי, יוצר ובמאי תיאטרון, מורה לתיאטרון וקרקס עכשווי וכותב ביקורות תיאטרון במגזין "מרתה יודעת". בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון.
חבר בקבוצת תיאטרון "גלריה תיאטרון החנות" ובאגודת האמנים "המפעל" בירושלים. יוצר, מפיק ואוצר אירועי פרפורמנס בינתחומיים . אוהב לחקור צורות שונות של חשיבה ומתרגש ללמד במרכז עמי"ת כל פעם מחדש.

פוריה גל גץ
מורה
גרה בתל אביב, אמא של אמילי. מלמדת מחוננים ומצטיינים ברחבי גוש דן, ומפתחת קורסים בתחומי ההומניסטיקה. בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה של השפה, ותעודת הוראה בלשון עברית. גרפומנית מלידה, כתבה עד כה כ- 7,840,789,954 מילים – כולל כתבות בעיתונים, ספר עיון אחד, דוקטורט שכמעט איש לא קרא, וגם שירים, סיפורים, ביקורות ספרים, והמון המון מיילים. אוהבת לקרוא, אך כרגע קוראת בעיקר הודעות בווטסאפ. אוהבת מאוד לטייל בטבע, אך נטולת חוש כיוון.

מיטל עובדיה
מורה
אם לשני שובבים, שחקנית, כותבת, יוצרת, בוגרת לימודי תיאטרון וסטודנטית להוראה וספרות. מלמדת כ-6 שנים תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומי משחקי התפקידים (מבוכים ודרקונים), מדעים, תיאטרון, בלשות ותנועה וגם מרצה בתחומים שונים. בזמנה הפנוי נהנית לקרוא, לצפות בהצגות, לפתור חדרי בריחה, לזלול פחזניות ולחלום בהקיץ.

זהר אלעזר
מורה
אמנית וצלמת. בוגרת תכנית התואר השני באמנות של בצלאל וביה"ס מוסררה לצילום וניו מדיה. משלבת בין עבודה בסטודיו, הצגת תערוכות ומפגש יצירתי ואינסופי עם ילדים ובני נוער.

עמרי אפשטיין
מורה
מורה בתחום המדע החוויתי מזה 6 שנים. בעל תואר ראשון בתכנון מבנים וארכיטקטורה בנוסף עבר השתלמויות פדגוגיות מקיפות בתחום החינוך וההוראה. מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מספר שנים ובזמני הפנוי נהנה ממשחקי תפקידים, משחקי לוח ואסטרטגיה, פתרון משחקי חשיבה, ביקור במוזאוני מדע וחדרי בריחה.

אורנית גדג׳-שני
מורה
שמי אורנית, אמא ל-4 ועוסקת בחינוך מזה למעלה מ25 שנה בתפקידים שונים ומאתגרים כשהאחרון בהם הוא הקמה וניהול של ביה״ס שש שנתי, אבל, מתמטיקה היא אהבת חיי… והחשיבה המתמטית מלווה ופוגשת אותי לאורך כל הדרך, אוהבת להשתעשע עם חידות מתמטיות, פלפולי מתמטיקה ועוד..

חגי בן שלום
מורה
מדריך בתוכנית "טאולי" מזה כ- 24 שנה, בתחילה כמדריך ומנהל במסגרת "תוכנית קרב" ובהמשך באופן עצמאי בבתי ספר רבים במרכז הארץ. תלמיד ומדריך מוסמך בעל חגורה שחורה באומנויות לחימה – אייקידו. מאמין גדול בכוחו של החינוך וממשיך להנות מהמפגש עם התלמידים. בעל קליניקה לרפואה אלטרנטיבית, נשוי לעינת ואבא לאור-יה, עומר וענבר.

אורית בר
מורה
נשואה + שלושה בנים. מנהלת סניפים בבנק אוצר החייל כ- 30 שנה , פרשתי בפר ישה מוקדמת. מגשימה את חלומי ללמד חינוך פיננסי מתוך תחושת שליחות גדולה.

מירי לב
מורה
אשת חינוך, אמנית, חוקרת ואקטיביסטית. בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ותואר שני בהוראת מתמטיקה במכון ויצמן. אוהבת ללמד וללמוד, לשחות ולהיות ליצנית רפואית.

מיכאל וינגרשטיין
מורה
בן 32 נשוי באושר מגדל שתי חתולות מתוקות. בעל תואר ראשון בחינוך, מנחה משחקי תפקידים כבר 15 שנים, פסנתרן ובסיסט. בזמני החופשי, מנגן, משחק במשחקי תפקידים, גיימר ומתאמן בקרטה.

פטריק ביתן
מורה
מנכ״ל משרד יחסי ציבור ודוברות וסוכנות דיגיטל. מיקוד הפעילות בתחום הבינה המלאכותית ויעוץ תקשורתי של דמויות ציבוריות מפורסמות ואנשי עסקים בארץ, בארה״ב ואירופה. בשני עשורים האחרונים מלמד בתוכנית לתלמידים מחוננים ומצטיינים ומנטור של תלמידים אשר זכו בתחרויות בינלאומיות ובפרסים יוקרתיים.

עדי ארליך
מורה
יש לי אהדה רבה לספרות ולפיתוח סיפורים שונים ומשונים ביחד עם התלמידים שלי.
